Saturday, February 7, 2009

AKU , KEREPEK LABU & FORSYTHIA





Well hari ni just nak share pasal final project aku mase last sem kat poli pd dulu....mase mule2 wat proposal pening gak nak pikir pe la jenis produk baru yang xpenah orang produce g .....so aku dpt idea mase on the way nak g rumah akak aku....mase tu tgh tunggu komuter kat KL central....errmm klu korang perasan de satu booth ni jual cam2 kerepek.....so akak yg jual tu panggil aku suh try kerepek die...cam biase ar....die bg try 1 jenis jetapi abis sume jenis kerepek aku try n pura2 tanya cam2 resepi kerepek la nasib die nak layan aku ni hahaha.....biasa la aku ni dak marketing ske mengexplore hahaha......aku tinggalkan akak jual kerepek tu tanpa apa2 pesanan lebih malang lagi aku langsung xbeli pun walau sebungkus kerepek die sedangkan sume jenis da aku test ....teruk an???akhirnya bila sampai kat rumah akak aku....ak diselubungi perasaan yg bersalah sangat kat akak tu...tetibe mase nak tido aku teringat pasal project marketing n idea nak bt produk kerepek tu terlintas....aku teringat la saat aku mengunyah kerepek labu madu tu dah la rangup manis lagi berlemak.....hahah memang aku nak je mintak tester lebih2 sket kerepek labu tp malu lagi xsampai hati (konon2nye ar).....aku nekad la esknye nak balik pd aku singgah kat tempat akak tu die masih xserik nampak je aku die bagi lagi macam2 tester kerepek mungkin die suke kot tengok aku makan kerepek2 die hahaha......aku sanggup je kalau akak tu nak lantik aku ni jadi duta kerepek2 die harus je aku sign kontrak hahaha......berlagak nak jadi duta la.....takut kang orang xjadi lak nak beli kang.......siot an???tu la aku.....ngan dunie aku...eerrrrmmmm panjang gak history cerite eh??.....aku jadi tau beli kerepek akak tu ermmm sebabkan aku die bagi 4 bungkus RM 10 aku beli la kerepek labu , carrot , pisang hijau ngan ubi.....sampai rumah sewa aku bagi membe aku rase n diorang sangat puas hati ngan idea nak buat kerepek labu...




Untuk pengetahuan dalam 7 group kat clas aku tu group aku la sempoi 2weeks lagi nak present kitaorang terhegeh2 la nak buat report n proposal....pastu terkial2 la kene sewa kereta nak g sg pelek survey kilang...satu lagi mase tu kitaorang dapat tau gak group ni la yang berjaya wat poster sendiri banyak gak duet lebur buat project ni apepun kitaorang syukur sangat pada tuhan yg pemberi rezeki tu....


mase presentation tu kitaorang dapat part yang kene present waktu petang ni kenyataan rasmi dan diakui oleh juri dan hakim profesional serta para pesaing yang group kitaorang rupenye yang paling konsisten buat present lecturer pun puji n ske ngan confident kitaorang mase reply all the quetions yang ditanya....sikit sebanyak bangga gak coz mase tu cuak gak bila sume group da siap sedangkan kitaorang 1 bende pun xbuat ape2 lagi.....tau aku setiap kesulitande himah die (ceh...bermadah helah lak) name company kitaorang pun best tau FORSYTHIA means that sayur yang bewarna kekuningan equal la ngan kerepek labu kitaorang tu.....setiap dari kitaorang iaitu terdiri dari aku(afaie), masnie,atie,zura n aleeng aku solute la sume de karisma tersendiri hinggakan finally group aku dinobatkan johan tau pastu terpilih jadi wakil jabatan tau tapi kalah la dpt tempat ke-4 je ye ar mane boleh produk group kitaorang nak lawan ngan kete go cart an??anyway aku bangga tau dapat group membe yang sekapal lagi sekepala ngan aku...terime qaseh la En.shukeri n puan penyelia kitaorang tu lupe TQ gak kat garaa budak DSB yang layan kerenah kitaorang mase discuss bt logo, poster n sticker neh.......







No comments:

Post a Comment