Wednesday, March 18, 2009

Segamat Banjir

Angkat kaen...angkat kaki cabut lari segamat da banjir.... hahaha mesti terkejut an segamat banjir??? tue la bukan la banjir teruk pun tapi sepanjang jalan nak ke uitm tue air sungai da naek sangat la so xmustahil leh banjir teruk kat sini...aku bukan la nak doa yg tak baik kat sini tapi sume nie jadi aku tengok banyak dah hutan2 kat segamat ni ditebang...bengang betul la aku ngan diorang yg pikir nak untung je tiap mase tapi xpenah pikir pasal kesan die pada ekosistem...aku ingat nanti nak email masalah nie kat Karam sigh biar die datang buat laputan n tengok kemusnahan supaya die dapat paparkan kat TV ....bengang wei aku bukan pe kesian ngan monyet yg aku jupe kat tepi jalan tue...diorang de gak ngadu kat aku masalah diorng yg hilang tempat tinggal ...n ramai ahli kelurga diorng yg mati kene langgar mase diorng buat imigrasi besar-bearan hari tue HUHUU korang caye ke monyet tue cakap ngan aku??anyway pe yg aku tules nie untuk kesedaran sume la aku pun bukan perfect kite nie mahkluk tuhan pe salah tolong-menolong ...esok kalu da banjir teruk kat sini jangan mase tue baru la terhegeh2 nak salahkan orang laen...pihak berkuasa pun tido je....bela la sikit nasib alam semesta nie...kalu ekositem tak stabil yg mnerana esok manusia....pikir la sendiri

No comments:

Post a Comment